Analiza Techniczna #2 – Podsumowanie spotkania z 10.07.2017

Zgodnie z zapowiedziami wczoraj odbyło się kolejne spotkanie #morningmarketcall na kanale discord. Wstępnie planowałem wrzucić audio plus wykresy, ale jakość nagrania pozostawia wiele do życzenia. Dlatego podjąłem decyzje, że przedstawię swój punkt widzenia (po raz kolejny) w formie tekstowej. Zapraszam do lektury podsumowania wczorajszego spotkania 😉

Sytuacja ogólna

W zeszłym tygodniu zwróciłem uwagę na kilka rzeczy, których kontynuacje mogliśmy zauważyć w tym tygodniu. Są to:

  • wyhamowanie wzrostu
  • oscylacja kursów
  • znaczny spadek wyszukiwania haseł związanych z kryptowalutami w wyszukiwarce Google

Na poniższym wykresie połączyłem trzy wykresy z Google Trends przedstawiające wyniki wyszukiwania haseł: bitcoin, ethereum i cyptocurrency oraz wykres kapitalizacji kryptowalut dostępny na stronie coinmarketcap.com/charts .

Porównanie.png

We wszystkich przypadkach widać znaczny spadek. Największe, sięgające niemal 50% można zauważyć na wykresie bitcoina i eth. Oczywiście nie musi to być żaden miarodajny wskaźnik, ale te wykresy mają związek z ceną poszczególnych walorów. Ostatni wykres przedstawiający kapitalizacje rynku potwierdza wyprzedaż i spadek zainteresowania kryptowalutami.

Bitcoin

btcw1.png

Wczorajszą analizę rozpocząłem od wykresu W1, na którym (z długoterminowego punktu widzenia) chciałem pokazać dwa ważne wsparcia, które mogą mieć znaczenie w przypadku rozwinięcia spadku. Są to zakres 1350 – 1150 oraz 790. Oczywiście są to bardzo odległe poziomy i rozpatrywałbym je tylko w wyżej przedstawionym scenariuszu.

btcd1.png

Na interwale D1 widać oscylacje kursu w zakresie 2290-2700 (bladoniebieska i ciemnoniebieska linia). Kurs porusza się w tym zakresie od połowy czerwca. Zaznaczyłem również trójkąt równoramienny oraz formacje RGR (o której możecie przeczytać w poprzednim poście). Utrzymanie wsparcia na poziomie 2300 będzie kluczowe dla zahamowania tendencji spadkowej. Przełamanie wspomnianych poziomów może wyznaczyć kurs dla ceny bitcoina w najbliższym czasie.

btch4.png

Znaczenie wsparcia na 2300 przedstawia wykres H4. Niemal wszystkie testy tego poziomu zostały obronione z wysokim wolumenem.

Ethereum

ethd1.png

Kurs ETH zaskoczył nie tylko mnie, na poprzedni spotkaniu wspomniałem o bardziej prawdopodobnym scenariuszu oscylacji ceny. ETH przełamało wsparcie na 0,11 i znajduje się w okolicach kolejnego z nich 0,086. Warto zaznaczyć, że w międzyczasie nastąpiło przełamanie długoterminowej linii trendu wzrostowego (LTW), ale przy niewielkim wolumenie. Zwracałem wczoraj uwagę na spadek wolumenu, który towarzyszy niemal wszystkim analizowanym kruptowalutom. Przełamanie poziomu 0,086 może rozwinąć ruch w okolice wsparcia na 0,058. Aby ETH wróciło do wzrostów należałoby przełamać krótkoterminową linie trendu spadkowego a następnie przełamać opór na 0,11.

ethd1rsi.png

Popatrzcie również na wykres Ethereum, który zestawiłem z RSI. Kurs po wyznaczeniu historycznego szczytu z okolic 80 pkt (linia 70 wskazuje na wykupienie rynku) zmierza w kierunku linii 30 pkt (wskazującej wyprzedanie rynku). Oczywiście RSI ma tendencje do szorowania po dnie i utrzymywania się na bardzo wysokich poziomach w trakcie trwania mocnego trendu. Jednak warto zwrócić uwagę na ten oscylator i śledzić kurs równocześnie obserwując poziom RSI. Oscylator RSI omówię szerzej w jednym z następnych postów o analizie technicznej.

Litecoin

LTCw1.png

Jak widzimy na wykresie W1 LTC testował ostatnio poziom oporu 0,021 oraz długoterminową LTS. D1 natomiast pokazuje, że w ciągu tygodnia nastąpiło również przełamanie wsparcia na 0,0,19. Co ciekawe LTS w przeciwieństwie do BTC i ETH ma siłę do dalszych wzrostów i jeśli (teraz już) wsparcie na 0,0,19 nie zostanie przełamane i kurs nie będzie poruszał się w kierunku 0,0,15 istnieje szansa na ponowienie próby przełamania oporu i długoterminowej LTS.

LTCd1.png

Syscoin

syscoind1.png

Analizą Syscoina zająłem się na prośbę jednego z użytkowników wykop.pl . Na początku zająłem się wykresem W1, a którym wyraźnie widać dwa dominujące poziomy wsparcia 0,000025 oraz 0,0000086. Są to odległe poziomu dla aktualnego kursu mimo to warto wziąć je pod uwagę w długoterminowej analizie.

syscoind1e.png

Jak widać na wykresie D1 po wyznaczeniu szczytu 19 czerwca kurs rozpoczął drogę na południe
i testuje zakres cen oznaczony szarym prostokątem (0,000045-0,0000425) jego przełamanie może rozwinąć ruch w kierunku poziomu 0,000034. Tam znajduje się kolejne wsparcie. Po raz kolejny warto zaznaczyć spadek wolumenu. Dla ewentualnych wzrostów ważne jest utrzymanie poziomu 0,000045-0,0000425 i zainicjowanie wzrostu (najlepiej wraz ze wzrostem wolumentu).

Ripple i XEM

Postanowiłem połączyć t dwa wykresy aby pokazać, że kurs obydwu walorów znajduje się na kluczowych wsparciach. Ich przełamanie może otworzyć drogę spadkom w przypadku Ripple najbliższym poziomem wsparcia jest 0,00007 a XEM 0,000042

XEMd1.png
XPRd1.png

W przypadku Ripple postanowiłem zestawić go z oscylatorem RSI i pokazać jak wyglądało budowanie trendu i wyznaczanie nowych szczytów i jak prezentuje się sytuacja teraz.

XPRd1rsi.png

Podsumowanie

W świetle przedstawionych wykresów sytuacja na rynku kryptowalut przemawia za dalszymi spadkami. Tylko poprawa nastrojów i powrót kupujących może powstrzymać spadki. Tak jak napisałem w poprzednim poście, mamy do czynienia z ochłodzeniem bardzo rozgrzanego mocnymi wzrostami rynku.

Jeśli jest jakiś wątek, o którym nie wspomniałem w niniejszym poście, a wspomniałem podczas trwania spotkania dajcie mi znać.

Niniejszy post jest podsumowaniem wczorajszego spotkania, które dobyło się na kanale Discord. Od tego czasu sytuacja mogła się zmienić. Aby być na bieżąco dołącz do nas!

Jeśli masz jakieś pytanie napisz w komentarzu lub wyślij mi PW 😉 Powodzenia!

Audio

Przepraszam, za brak audio, ale jest on w bardzo złej jakości i jego edycja w zasadzie mija się z celem. Przepraszam i proszę o wyrozumiałość, dopiero uczę się robić to na odpowiednim poziomie. Czyli tak, żeby nikogo uszy nie bolały a podcast był w pełni zrozumiały.

buy_sell_grande.jpg

Analiza jest tylko przedstawieniem mojego punktu widzenia i nie stanowi „rekomendacji” w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715). Jeśli podejmujesz decyzje inwestycyjne na jej podstawie robisz to na własne ryzyko.

Dodaj komentarz

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

Up ↑